“LA GESTA DEL SEGLE”, UNA NOVA OBRA DE FELIP BENS I JOSÉ LUIS GARCÍA NIEVES
BALLESTEROS, UN DELS PROTAGONISTES DEL LLIBRE. FOTO: IVAN NAVARRO.
Un ascens inoblidable, un llibre per a immortalitzar-lo
Des de hui, ja està a la venda la publicació que recull tots els detalls de l’ascens del Llevant en l’any del centenari. El pròxim dilluns, 5 de juliol, a l’Ateneu Marítim, presentació del llibre, al preu, només, de 10 euros.
L'INFORMATIU. 01 juliol 2010
Vota
| Resultat
4 vots.
Que no quede en un somni efímer. Que els néts, besnéts i la resta de generacions puguen consultar quins foren els vertaders herois en l’any del centenari del seu club. Que els presents es recreen en la sort que per fi els ha afavorit. “La gesta del segle. Llevant UD 2009/10. Un ascens històric” ha estat coordinat per Felip Bens i José Luis García Nieves. Una feina més en un any intens quant a publicacions en color blaugrana, un episodi afegit i cabdal del qual és este llibre que ix hui a la venda al preu de 12 euros. “Era una utopia. Centenari i ascens. Com si els protagonistes d'enguany —grada, club, cos tècnic, jugadors— hagueren comprés la dimensió social i humana d'este periple de 100 anys i hagueren dit “anem tots a l’una”, fem alguna cosa gran per este gran club, que l'any del centenari quede per a sempre en la retina dels granotes”, ens asseguraven els entusiasmats coordinadors de l’obra.
Als textos participen un grup d’autors que ha dit la seua al voltant d’este ascens coronat a casa davant del Castelló. Plomes com les d’Enric González, Joan C. Martí, Quico Arabí, Salvador Regües, Josep V.Miralles,Manuel Illueca, José R. March, José M. Bort, Rafa Marín, Ismael Algarra, a més de la participació del nostre col·laborador, Rafa Ordóñez, i del cap d’esports de l’Informatiu, Julio Gómez. “La idea era fer un llibre diferent, que fóra un caramelet per a qualsevol granota. Espectacular des del punt de vista gràfic i que aportasra totes les estadístiques, com solen ser estes obres, però que també mimara cada paraula escrita”, afegien.
Per només 10 euros, el granota podrà reviure una i altra vegada allò que difícilment podrà esborrar de la seua memòria. Un ascens que ara també pot estar a la seua prestatgeria
Bens i García Nieves se senten molt pagats del resultat final, però també del conjunt. Semblances dels protagonistes, cròniques dels ascensos, textos històrics i també reflexions sobre l'afició, el fet de ser granota o el futur del club apareixen al llarg de les 80 pàgines. Esta obra completa un any ingent de publicacions escrites i audiovisuals que han fet del centenari una llançadora per a recuperar els valors que semblaven arraconats. “No oblidem el ferm compromís de l'afició més fidel i la recuperació de la maltractada massa social. Ni tampoc l'esclat històric, literari i audiovisual que hs tingut lloc com a conseqüència del centenari. Un any màgic que mereixia un llibre que el fixara per a sempre en la memòria dels granotes”, apunten els responsables d’este homenatge a l’ascens granota i també col·laboradors de l’Informatiu.
Presentació el 5 juliol a l’Ateneu Marítim
Tot i que des de hui ja es pot adquirir la publicació a les principals llibreries valencianes i a la tenda oficial granota al preu de 12 euros, dilluns a les 19.45 h i en l’Ateneu Marítim hi haurà una posada de llarg del llibre editat per L’Oronella. A l’acte hi seran, d’entre d’altres, Quico Catalán, president del club, Tomás Pérez, vicepresident, els jugadors Héctor Rodas,Ballesteros i Iborra, a més de la Delegació de Penyes, veterans de l’entitat i els col·laboradors que han fet possible este nou llibre. Per als assistents hi haurà un preu especial. Per només 10 euros, el granota podrà reviure una i altra vegada allò que difícilment podrà esborrar de la seua memòria. Un ascens que ara també pot estar a la seua prestatgeria.
Eixa és la impressió que es desprén del seguiment del primer dia de vaga en el sector de l'educació pública no universitària. Ja fóra el 90% indicat per la Conselleria o el 65% xifrat pels sindicats, la veritat és que malgrat el dur atac del Consell i l'Estat a l'educació i els seus transmissors, la immensa majoria dels professors van acudir amb normalitat a les aules, i llançaren l'inequívoc missatge que encara poden suportar més.
La seua carta de presentació és l’ambició. El nou secretari general de Joves Socialistes del País Valencià aspira a duplicar la militància de l’organització juvenil i sumar, entre ells, la joventut que comença a despertar i a participar de les mobilitzacions socials.
El “teatre de resistència” repetirà experiència en el barri valencià. El Festival Cabanyal Íntim portarà de nou les arts escèniques d'avantguarda a l'interior de les cases en perill de demolició, per a reivindicar la supervivència del conjunt històric.