Permeteu-me que inicie aquestes línies amb una ironia. Es tracta d'un Màster que es pot realitzar a l'ens públic Radio Televisió Valenciana, i el qual consisteix bàsicament en escollir quins conceptes han de patir una reducció pressupostària, d'acord a les necessitats general de la societat i l'interès públic de la ciutat de Mònaco. Sí, heu llegit bé. Un dels principals atractius d'aquest Principat situat prop de la frontera franc-italaliana del Mediterrani, és la cursa de la Fórmula 1 que es disputa tots els anys i que acull una bona representació de l'alta societat europea i dels països del Golf Pèrsic. I entre ells, Bernie Ecclestone, a qui la Generalitat Valenciana comprà els drets de realització d'un Gran Premi per a València, com ja tots sabeu. Aquest any, la segona edició.
Doncs, bé, ja imaginareu quina ha estat una de les accions que s'ha impulsat des de Canal 9 per tal de reduir els costos de la milionària despesa pública que ja arrastren les institucions valencianes: comprar per una banda els drets d'emissió de la Fórmula 1, i reduir per l'altra un 70% el ja de per si ridícul pressupost que es dedica al doblatge en valencià. Dels 7.200.000 euros anuals amb els que es comptava l'any 1998, fins al 1.500.000 euros per a l’exercici d'aquest 2010. I parlem d'un pressupost que en la seua xifra més alta no arriba a suposar el 2% del total de RTVV. Doblatge en valencià, el mínim, però Formula 1, fins a en la sopa.
El passotisme sobre la qüestió lingüística que practica el Partit Popular ja fa temps que és obvi i notori, però decisions com aquesta de carregar-se la indústria del doblatge local són difícils d'assimilar en temps de pau
El passotisme sobre la qüestió lingüística que practica el Partit Popular ja fa temps que és obvi i notori, però decisions com aquesta de carregar-se la indústria del doblatge local són difícils d'assimilar en temps de pau. A més, és que els de Canal 9 no tenen ni la vergonya de retransmetre la Fórmula 1 en la llengua d'Ausias March. Han contractat (altra mesura que deu estar recomanada pels del Master!), i que em perdonen els Borges, Calamaro, Cafrune, el Che Guevara, i tants d'altres, a un argentí que parlà, ho endevineu?, en castellà.
La política cap a la llengua pròpia dels valencians que practica Canal 9 és, senzillament, pròxima a l'extermini. I encara defensen haver-se gastat 15 milions d'euros en tres anys, que és el que TV3 es gasta en un. Però on està la clàusula Campsací? S'en recordeu?: "Jo, el mateix que els catalans". Una mentida, darrere de l'altra. Quants diners s'hauran gastat presumptes assetjadors sexuals de la talla d'aquest Vicente Sanz, ex secretari general i cap de personal de RTVV (i altres com ell encara per descobrir!), en despeses inconfessables, a més de tota una llista de programes de tertulians del cor a milió el minut? No existeix a Brussel·les una comissió que, com en el cas de Grècia i la crisis econòmica, actue d'ofici contra aquesta pràctica d'alegre vilipendi de l'herari públic? De Formula 1, tu!
En fi, ja sabeu, tot el món a apuntar-se al Màster en reducció de la despesa pública. Com a mínim, tot i aquests temps de crisis, vos contracten a Canal 9. I sinó teniu el superior de la Junta, millor!
anna - 22-06-10 - 21:13h. temps de crisi sense s final, a vore si t'esta entrenat per parlar al canal 9...
pep - 22-06-10 - 17:11h. Molt bó l'article,no tenen vergonya, ni la conéixen.
i.b. - 22-06-10 - 16:08h. Molt bó
Carles - 22-06-10 - 09:31h. Gràcies per l´article Pau! un 10 com sempre
signat, un cosi agraït.
Guillem - 22-06-10 - 08:05h. El títol de l'article m'ha recordat al Màster de Nou periodisme que organitza la VIU. La majoria del professorat són velles i noves glòries de Canal Nou. Màster de periodisme?
Milers de persones, la majoria joves, prengueren el centre de València durant la vesprada d’ahir en rebuig de la repressió policial i per un sistema d’ensenyament públic i de qualitat, i demostraren que, sense la presència d’antiavalots, els incidents no existeixen.
24 hores després de les violentes càrregues policials de dilluns, tant els responsables de l'administració com els representants socials i polítics van centrar l'atenció i les crítiques —intencionadament o per distracció— en la gestió de les protestes, oblidant que l'origen d'estes segueix viu.
En un gest sense precedents recents, el Comitè d’Empresa de RTVV denuncia en un comunicat la “manipulació informativa” exercida per l’ens públic en el tractament de les notícies sobre les protestes estudiantils a València.