COMPTAT I DEBATUT Comptat i debatut
El Cabanyal resisteix
PAU ALABAJOS
05 febrer 2010
Vota
1 2 3 4 5
| Resultat 10 vots.

Sense precedents. La manifestació de diumenge passat als carrers d’El Cabanyal va ser una de les mobilitzacions més multitudinàries que es recorden dins de l’àmbit de la reivindicació patrimonial i cultural del País Valencià. Més de 30.000 persones ocuparen literalment el barri, demostrant que el Marítim s’ha convertit en un símbol per a molts ciutadans i ciutadanes, que volien expressar el seu enèrgic rebuig a les polítiques destructives i especulatives de l’Ajuntament de València i, al mateix temps, demostrar-los als veïns la seua solidaritat.

Potser l’embriaguesa de poder els ha ennuvolat la ment: hi ha certs límits que no es poden sobrepassar, existeixen fronteres de no retorn

El to eminentment festiu (xarangues, batucades, tabals i dolçaines amenitzaren l’acte) va atorgar-li a la marxa unes connotacions claríssimes de celebració, d’enaltiment de l’esperança, d’exaltació de la resistència. Perquè els veïns i la Plataforma Salvem El Cabanyal-Canyamelar saben perfectament que a l’endemà de la manifestació, al dia següent del bany de masses, hauran de tornar a la tasca quotidiana de recuperació i dignificació del barri. Són ells i només ells els que viuen diàriament en uns carrers degradats amb el beneplàcit del consistori municipal. Són ells i només ells els que veuen en perill les cases on han viscut tota la vida. Són ells i només ells els que porten més d’una dècada treballant assembleàriament, plantejant alternatives a l’enderroc.

L’enemic és el de sempre i els seus mètodes els coneixem de sobres: Rita Barberà posarà de nou en pràctica el seu populisme, el seu maniqueisme exacerbat, que apel·la directament a les entranyes de la caverna conservadora (¡que vienen los rojos!); l’executiu de Camps s’enrocarà una vegada més en el victimisme més patètic i tornaran a dir que el govern central, en mans dels socialistes, maltracta sistemàticament el País Valencià, amagant amb una densa cortina de fum la vertadera qüestió de fons (els interessos especulatius que fonamenten el projecte de demolició); els mitjans de comunicació afins seran la veu del seu amo i els jutges del TSJCV no es mullaran més del compte, per si de cas.

Però potser l’embriaguesa de poder els ha ennuvolat la ment: hi ha certs límits que no es poden sobrepassar, existeixen fronteres de no retorn. Arriba un moment que els ciutadans i ciutadanes perden la paciència definitivament i decideixen prendre partit. Ixen al carrer, s’indignen, protesten. Voten sense fe i participen d’una democràcia d’aparador en la que no creuen només per castigar la prepotència d’uns governants que han perdut el respecte de massa gent. Arriba un moment que el desencant, senzillament, es transforma en rebel·lia.

Compartir:
Meneame Delicious Digg Google Bookmarks Facebook La Tafanera
Yahoo! My Web Technorati Myspace Twitter Live
ImprimirImprimir página EnviarEnviar noticia
02/09/2010
Srebrenica, quinze anys després
02/07/2010
Quatre anys
25/06/2010
Sí senyor!
La carn vol carn LA CARN VOL CARN
Camps Jong-Il
ANTONI RUBIO
La ciudad canalla LA CIUDAD CANALLA
Solo suenan los besos
ABELARDO MUÑOZ
Moments MOMENTS
Problema
JULIÀ ÁLVARO
El Consell no se toma en serio la seguridad
Per ASOCIACIÓN VÍCTIMAS DEL METRO DEL 3 DE JULIO.
Nom
Missatge
Introduïsca el text de la imatge:
 
Normes d'us:
  • Esta és l'opinió dels internautes, no de L'INFORMATIU.COM
  • No està permés fer comentaris contraris a les lleis espanyoles, ofensius o fer servir paraules malsonants.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incomplixen el punt anterior.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
El PP valencià a un pas de la banqueta
S.P. Sense comentaris
Amb la tornada al treball els fronts judicials als que s’enfronten els alts càrrecs del PP estan més oberts que mai. Fabra i Aparici a dies de tindre data de judici, Camps esperant en menys de dos mesos notícies dels trages i Ripoll tremolant per Brugal.
El Govern confirma que no s’ha tancat cap ‘chiringuito’ en tota la Comunitat
Les terrases han romangut obertes tot l’estiu quan semblava que s’afonava el turisme valencià.
J.B. Sense comentaris
Alarte anuncia primàries encara que es postula com a únic candidat
Puig es suma públicament al projecte del secretari general del PSPV, que organitzarà unes eleccions amb una única opció. Dubten de les possibilitats d’Asunción.
L'INFORMATIU. Sense comentaris
La cara B del cas Fernandes
S.B. 2 comentaris
No paga la pena
NO PAGA LA PENA
Periodisme extraesportiu
JULIO GÓMEZ
De repente un amigo
DE REPENTE UN AMIGO
Nada para septiembre
MIGUEL ÁNGEL ESCRIVÁ
     
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
L’INFORMATIU COMUNICACIÓ, C.B.
Apartat de Correus 6062
46011 València
info[arrova]linformatiu.com