LA MÚSICA VALENCIANA EN PERILL
EL FUTUR DE LES BANDES, SENSE ESCOLES, TAMBÉ PODRIA PERILLAR. FOTO: L'INFORMATIU
Les Societats Musicals avisen: "Amb el camí encetat per Cultura hi ha escoles de música que desapareixeran"
La Generalitat ha retallat dràsticament les ajudes a les societats musicals en 12 milions d’euros. Les societats musicals preparen un acte de mobilització on tractaran de reunir als més de 40.000 músics valencians. Rafa Pérez, president comarcal de les Societats Musicals de l'Horta Sud, diu la seua.
SANDRA CAPSIR. 11 febrer 2010
Vota
1 2 3 4 5
| Resultat 6 vots.

P: El territori valencià és conegut, entre altres coses, per la seua abundant cultura musical. Podem parlar de fenomen?
R: Sí, la veritat és que el fenomen de les societats musicals a València, a banda de ser un referent identitari de la nostra cultura, és únic a Europa i al món. Les nostres 524 societats musicals suposen elles només el 50% de les bandes de tota Espanya i per això des de la Federació estem 40 anys treballant per cuidar i fomentar la cultura musical.

P: Este valor cultural es tradueix en recolzament per part de les institucions?
R: A nivell d’ajuntaments, en el cas concret de l’Horta Sud, estem molt contents de la sensibilització amb la cultura musical i la seua disposició a recolzar-nos. Són un referent. Però a nivell de Generalitat actualment estem sofrint una sèrie de retalls que ens estan portant a una situació molt crítica i que ens impedeix desenvolupar amb normalitat totes les activitats que solen portar endavant les societats.

P: Un dels àmbits més afectats serà el de les escoles de música.
R: En efecte, hem sofert una retallada pressupostaria per part de la Generalitat del 35% i això suposarà la desaparició d’algunes escoles de música que no poden subsistir. Cal tenir en compte que les societats musicals estan donant classe a 60.000 alumnes  i que la majoria d’elles estan reglades i, per tant, han de pagar als professors, la seguretat social i tenen unes despeses molt superiors a les ajudes que reben. Amb esta retallada es veuran ofegades moltes de les 32 escoles de la comarca.

“Un polític sempre ha d’estar davant de la banda de música, obrint camí”

P: Les negociacions amb la Generalitat han acabat en punt mort davant les retallades pressupostàries.
R: La realitat és que de més de 15 milions que es destinaven del pressupost de la Generalitat a les societats musicals, ara s’ha quedat 3 milions d’euros, i per tant estem parlant d’una retallada de 12 milions que deixaran de percebre les societats i es veuran asfixiades per continuar amb la seua tasca. D’altra banda, no hi ha serietat per part de la Generalitat en el seguiment de les reivindicacions que férem. Hi ha una sèrie de convenis signats amb la Generalitat, pel propi Francisco Camps, que no s’estan complint ni en un 50%. És una llàstima que un govern de la generalitat no mantinga o mime un tresors com aquest del fenomen de les bandes.

P: L’Ajuntament de València, i també molts ajuntaments, reclamen que les bandes siguen declarades BIC mentre manté un deute de 350.000 euros amb les bandes de la cituat.
Així és. Les bandes de la ciutat de València estan pendents de cobrar estos diners i han decidit plantar clara a l’Ajuntament amb l’amenaça del boicot a la cridà. El que està clar, és que el que no rep no pot donar. A nivell de federació, estem preparant un acte multitudinari per al proper mes de setembre on pretenem reunir als més de 40.000 músics valencians i als més de 60.000 socis de les societats musicals. Podríem estar parlant d’una manifestació història a nivell de Comunitat.

P: Algun missatge per als polítics?
Demanar als polítics que davant de la banda del seu poble o ciutat sempre ha d’haver un polític que li òbriga camí i li faça accessible la trajectòria necessària per a la seua supervivència. Crec que els polítics haurien de ser més sensibles i tenir en compte que estem parlant de cultura i per tant tots els esforços són necessaris.

Compartir:
Meneame Delicious Digg Google Bookmarks Facebook La Tafanera
Yahoo! My Web Technorati Myspace Twitter Live
ImprimirImprimir página EnviarEnviar noticia
7
rafa - 13-03-10 - 16:19h. com pot ser que esgastten tans dines en formula 1 y en el america cams y per a la musica que es cultura mos en lleven viva el p p y despues critica al soe
cristian - 11-02-10 - 21:50h. Molta cultura de la traca i de la xaranga però els diners per a la copa amèrica i la Fòrmula 1! Senyor pirotènic, pot vosté començar la mascletà!
Tonet - 11-02-10 - 15:58h. Ves en conter tv9 que els culteres de les arts esceniques valecianes idolatren l'alqueria blanca.
Mire - 11-02-10 - 15:22h. Doncs que facen algo ara per falles, algun tipus d'acte simbòlic perquè tota la societat s'entere, i després, al setembre, una altra mobilització. Després que se'n recorden a l'hora de votar o no... què cregueu?? Els valencians ens recordem dels "fallos" del nostre honorable quan anem a votar??
alba - 11-02-10 - 10:57h. Això em pregunte jo. Per què a setembre? Diuen que és per la proximitat de les eleccions però em sembla a mi que quedara com Camot. El que havien de fer és plantar-nos ara en falles, home! i no tinc res contra els fallers, fins i tot estaria bé que ens recolzaren.
Nom
Missatge
Introduïsca el text de la imatge:
 
Normes d'us:
  • Esta és l'opinió dels internautes, no de L'INFORMATIU.COM
  • No està permés fer comentaris contraris a les lleis espanyoles, ofensius o fer servir paraules malsonants.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incomplixen el punt anterior.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
Moments
MOMENTS
Manifest
JULIÀ ÁLVARO
MOU-TE QUE AÇÒ S'EMPASTRA
MOU-TE QUE AÇÒ S'EMPASTRA
Per a posar-se a plorar
MANEL ALONSO I CATALÀ
PLOU I FA SOL
PLOU I FA SOL
Protestes i propostes
DIEGO GÓMEZ
Abajo a la izquierda
ABAJO A LA IZQUIERDA
Desde Ecuador
JAVIER IBÁÑEZ
En el Camp Nou solament balla el Barcelona
ALEX ZAHINOS. 7 comentaris
Fuera de banda
FUERA DE BANDA
Dopaje y otras hierbas
JOSÉ RICARDO MARCH
Los Mercado
LOS MERCADO
A mandar
Odo
Loading
     
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
L’INFORMATIU COMUNICACIÓ, C.B.
Apartat de Correus 6062
46011 València
info[arrova]linformatiu.com