APOSTA INFORMATIVA I DE PENSAMENT
PORTADA D'EINES
Eines: una iniciativa de comunicació alternativa
La passada setmana va eixir al carrer el número nou de la revista Eines, una publicació independent que pretén convertir-se en referència crítica en l'àmbit de l'esquerra social i política valenciana.
L'INFORMATIU. 01 febrer 2010
Vota
1 2 3 4 5
| Resultat 4 vots.

"Eines és una publicació que va nàixer amb la vocació de ser, com el seu propi nom suggereix, un instrument, una ferramenta, en l’àmbit de la comunicació, per a la reflexió i l’anàlisi orientades al canvi social. La iniciativa d’emprendre el projecte va tindre el seu punt de partida en el convenciment d’un grup de professionals del periodisme i d’altres àmbits com ara el dret i les ciències socials que és necessari un producte informatiu diferent, no inserit en les dinàmiques de les agendes institucionals, sinó que a partir de l’observació directa de la realitat i seguint un criteri propi es faça ressò de les qüestions que incidixen més directament en la qualitat de vida de la ciutadania".

Esta era la presentació del número zero d'eines, que va sorgir en l'estiu de 2007 de la mà d'un col•lectiu heterogeni i independent i que la passada setmana presentava l'edició del número nou, que inclou un monogràfic amb el títol La sanitat, malalta de privatització. Un informe que cal afegir als dedicats a l'ensenyament, el consum, l'Horta de València, el temps social, la igualtat de gènere, la participació ciutadana, la immigració o la crisi económica, tots ells tractats des d'una òptica oberta i interdisciplinar i tenyits de color valencià.  

Eines és una publicació en paper que pretén constituir-se en un mitjà alternatiu que reflectisca el pensament crític que es genera al País Valencià. Situada clarament en l'àmbit de l'esquerra social, Eines es defineix com alternativa i independent, i pretén aportar algunes dosis d'anàlisi, però sense renunciar a oferir un producte periodístic de qualitat.   D'un recent reportatge sobre la publicació en un diari nacional destaca la declaració d'uns dels seus promotors; "a l'esquerra valenciana li falta sentit de l'humor i li sobra personalisme", una invitació perquè l'esquerra oficial revise la seua manera de comunicar-se amb la societat, per poder recuperar la seua capacitat de transformació social i política, la seua veritable raó de ser.

Com altres iniciatives comunicatives alternatives autòctones,Eines quasi pertany a la facció d'"edició suïcida". Sense suports econòmics ni padrins polítics no és fàcil mantenir una iniciativa com esta, que sorprén, per la qualitat de la seua factura formal i pel rigor dels seus continguts, escrits habitualment per experts en els diferents temes, que s'acompanyen de col•laboracions fixes d'articulistes o reportatges sobre cultura o política internacional.

Sense suports econòmics ni padrins polítics no és fàcil mantenir una iniciativa com esta, que sorprèn, per la qualitat de la seua factura formal i pel rigor dels seus continguts

Amb tot i això no deixen de ser autocrítics. "Sabem que hem de millorar la nostra capacitat de comunicació amb el lector, Eines és una revista densa i encara hem de saber conjugar rigor amb atractiu visual i narratiu, perquè la nostra intenció és arribar a la societat valenciana, elaborar un producte periodístic que puga desvetlar alguna de les nostres realitats", ens comenta Tomás Gorria, co-editor d'Eines i responsable del disseny de la publicació. La revista subsisteix pel suport financer dels seus editors, algun recoltzament publicitari i els subscriptors.

"Òbviament, no pretenem guanyar diners, però si ens agradaria que, almenys, un nombre suficient de subscriptors ens garantira la qualitat, la independència i la supervivència de la revista", ens comenta uns dels integrants del col•lectiu editorial de la publicació, recordant-nos que fem una crida perquè els lectors de L'Informatiu cliquen en la seua weblog i donen suport a la publicació subscrivint-se (30 euros per sis números, amb el regal de la col•lecció completa).  

Actualment, Eines es distribueix per llibreries de València i l'àrea metropolitana, i es ven al preu de 3 euros. Per una altra banda, tots els números d'Eines poden consultar-se en la seua pàgina web. També tenen grup d'amics al Facebook.

Compartir:
Meneame Delicious Digg Google Bookmarks Facebook La Tafanera
Yahoo! My Web Technorati Myspace Twitter Live
ImprimirImprimir página EnviarEnviar noticia
4
mcfly - 02-02-10 - 15:15h. és importantíssim que apareguen nous mitjans a nivell local de VLC, enhorabona.

www.pensamcfly.blogspot.com
Gustau - 01-02-10 - 16:56h. Vaig llegir la que anava sobre l'ús social del temps i era realment interessant, amb articles que no es troben fàcilment als mitjans. Feia falta una revista com aquesta. Moltes gràcies i molta sort.
Preguntador - 01-02-10 - 16:53h. ..."D'un recent reportatge sobre la publicació en un diari nacional"... compte! de quina nació es parla??? nacional d'on?
Zanziux - 01-02-10 - 09:04h. Excelente revista, con una gran dosis de profesionalidad.
Nom
Missatge
Normes d'us:
  • Esta és l'opinió dels internautes, no de L'INFORMATIU.COM
  • No està permés fer comentaris contraris a les lleis espanyoles, ofensius o fer servir paraules malsonants.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incomplixen el punt anterior.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
La carn vol carn
LA CARN VOL CARN
No quedarà ningú
ANTONI RUBIO
GOLOSINAS SIN AZÚCAR
GOLOSINAS SIN AZÚCAR
Romà
MAGDA R. BROX
Calaix de sastre
CALAIX DE SASTRE
Garzón, un 'casus belli'
J.J. PÉREZ BENLLOCH
Testigo accidental
TESTIGO ACCIDENTAL
El 'botellonódromo'
JUAN E. TUR
Power Valencia “a cuartos” por la puerta grande (91-81)
CHIMO MARCO. Sense comentaris
Cuatro gatos
CUATRO GATOS
Unai no es guay
RAFA ORDÓÑEZ
     
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031