L’OBRA ES VA ESTRENAR AHIR
LES POSSIBLES PRESSIONS PODEN HAVER VINGUT DE LA CONSELLERIA DE CULTURA. FOTO: L'INFORMATIU
El Consell de Camps pressiona als actors perquè no interpreten l’obra de teatre sobre la tragèdia del Metro
El vicerector de Cultura de la Universitat de València, Josep Lluis Sirera, va comunicar dimarts als actors de l’obra de teatre ‘Zero Responsables’ que havia rebut una telefonada d’un membre del Consell de Camps en la que recomanava als actors no interpretar la peça teatral perquè podria tindre conseqüències per als participants.
J. BELTRÍ. 08 juliol 2010
Vota
1 2 3 4 5
| Resultat 17 vots.

Una nota anònima va fer botar la llebre. Segons explicava “els quasi 50 participants de l'espectacle Zero Responsables, abans de l'assaig general, van ser reunits i informats per part del vicerector de Cultura de la Universitat de València, que Francisco Camps en persona, repetisc, Francisco Camps, havia cridat al Rector de la Universitat perquè se suspenguera la representació de l'espectacle i les conseqüències que tindrien els participants si no se li feia cas”.

Cal recordar que la major part d’actors que participaven en l’obra treballen en companyies de teatre que fan la major de treballs per als teatres gestionats per la Generalitat. Una manera de pressionar amb el pa de les persones.

Segons fonts de tota solvència que va consultar ahir l’Informatiu la telefonada, que es va produir, no la va fer el president de la Generalitat, però sí un membre rellevant del Consell. A més, la reunió entre el vicerector de Cultura, Josep Luis Cirera, també autor de l’obra, i els actors es va produir, així com també les pressions.

L’Informatiu es va posar en contacte amb la Direcció General de Teatres de la Generalitat, la part del Consell que té un tracte directe amb els actors. Segons van explicar, la directora general d’esta cartera, Inmaculada Gil Lázaro es va assabentar ahir de matí que es representava l’obra. “Pot ser ha sigut d’un altre departament de Cultura, però des de la nostra direcció no s’ha produït eixa telefonada”, van excusar-se.

Esta actuació fa recordar al boicot que se li va fer als familiars de les víctimes en la missa del passat dia 4 de juliol en la Catedral de València

Segons l’escrit que circulava però, sense poder ser confirmat per la pròpia Universitat de València, des de la institució universitària se li va explicar a la persona que va telefonar que “allò era un acte artístic, de lliure expressió i de democràcia; i que la Universitat no anava a actuar com en els pitjors temps del Franquisme”.

Malgrat les pressions els artistes van decidir continuar i l’obra es va representar ahir en la sala Matilde Salvador de l’edifici La Nau. Hui i demà es tornarà a repetir.

Segons el comunicat anònim, “creuen els participants, que les raons d'açò, ha estat la nota de premsa enviada als mitjans convidant a assistir a la passada gràfica que ha arribat a les mans de l'equip de Camps on es llegia un fragment de l'obra. Segons sembla, Camps, quan va llegir el fragment va entrar en còlera, i en lloc de rebre a les víctimes de l'accident, (que és el que duen esperant des de fa quatre anys), ha intentat parar i censurar este acte”.

Esta actuació fa recordar al boicot que se li va fer als familiars de les víctimes en la missa del passat dia 4 de juliol en la Catedral de València. Per a commemorar el IV aniversari de la tragèdia havien triat un rector que fera l’eucaristia. A 10 minuts de l’inici el van vetar.

Més informació sobre l’obra.

Compartir:
Meneame Delicious Digg Google Bookmarks Facebook La Tafanera
Yahoo! My Web Technorati Myspace Twitter Live
ImprimirImprimir página EnviarEnviar noticia
6
Sara - 09-07-10 - 22:39h. Cómo puede permitirse que se menosprecie así a los familiares de las víctimas. Es una vergüenza que no se les haya recibido, que no se haya hecho una investigación en toda regla, que se les intente vetar todos los actos que realizan. ¿Tanto le cuesta recibirlos y decir siento vuestra pérdida?. ¿Por qué los valencianos y valencianas siguen apoyando a este gobierno que no hace más que avergonzarnos y gestionar mal nuestros recursos?. No soporto ni verlos en la TV.
Frank - 09-07-10 - 17:42h. Una paròdia del que està passant a València, Accident de Metro,corrupció,mentides, repressions,amiguisme, robatoris, amenaces de manera subtil.etc.etc.L'ultim quart d'hora fon d'antología, que prenguen nota.Si no es poden continuar les representacions que ho graven i ho posen a la venda en DVDs.
Paco - 08-07-10 - 14:42h. Fins a quan? Romàn de la Calle, Mónica Oltra, Actors i Actrius valencians, Unió de Periodistes, Músics i Cantans en valencià, Escola Valenciana, la nostra llengua, la nostra cultura, els nostres diners.... fem-los fora, ja!!!
a.m. - 08-07-10 - 14:09h. Crec que ara, després del que ha passat, haurien d'allargar les representacions.

Urbano Garcia - 08-07-10 - 11:50h. Jo també vaig anar ahir a l'estrena de "Zero responsables". Magnífic treball i una finestra oberta a la llibertat d'expresió. Gràcies Universitat de València, gràcies actors i actrius, gràcies autors, gràcies Sirera...
Nom
Missatge
Introduïsca el text de la imatge:
 
Normes d'us:
  • Esta és l'opinió dels internautes, no de L'INFORMATIU.COM
  • No està permés fer comentaris contraris a les lleis espanyoles, ofensius o fer servir paraules malsonants.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incomplixen el punt anterior.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
La carn vol carn
LA CARN VOL CARN
Pecadors
ANTONI RUBIO
El soroll de les nous
EL SOROLL DE LES NOUS
Caravanes de la mort
ANDREU SEVILLA
Qui dia passa...
QUI DIA PASSA...
Els culpables
JOSEP FRANCO
La ciudad canalla
LA CIUDAD CANALLA
Sobre el exceso
ABELARDO MUÑOZ
Una segona volta per aconseguir un objectiu
PABLO PLAZA. Sense comentaris
Trenet a Vallejo
TRENET A VALLEJO
Un derbi inaceptable
JOSÉ LUIS GARCÍA NIEVES
Conversaciones con el Huracán
CONVERSACIONES CON EL HURACáN
Michael Faraday
GERARDO SANZ
Loading
     
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
L’INFORMATIU COMUNICACIÓ, C.B.
Apartat de Correus 6062
46011 València
info[arrova]linformatiu.com