Una nota anònima va fer botar la llebre. Segons explicava “els quasi 50 participants de l'espectacle Zero Responsables, abans de l'assaig general, van ser reunits i informats per part del vicerector de Cultura de la Universitat de València, que Francisco Camps en persona, repetisc, Francisco Camps, havia cridat al Rector de la Universitat perquè se suspenguera la representació de l'espectacle i les conseqüències que tindrien els participants si no se li feia cas”.
Cal recordar que la major part d’actors que participaven en l’obra treballen en companyies de teatre que fan la major de treballs per als teatres gestionats per la Generalitat. Una manera de pressionar amb el pa de les persones.
Segons fonts de tota solvència que va consultar ahir l’Informatiu la telefonada, que es va produir, no la va fer el president de la Generalitat, però sí un membre rellevant del Consell. A més, la reunió entre el vicerector de Cultura, Josep Luis Cirera, també autor de l’obra, i els actors es va produir, així com també les pressions.
L’Informatiu es va posar en contacte amb la Direcció General de Teatres de la Generalitat, la part del Consell que té un tracte directe amb els actors. Segons van explicar, la directora general d’esta cartera, Inmaculada Gil Lázaro es va assabentar ahir de matí que es representava l’obra. “Pot ser ha sigut d’un altre departament de Cultura, però des de la nostra direcció no s’ha produït eixa telefonada”, van excusar-se. |