L'ESCRIPTOR COMENÇARÀ A REBRE L'HOMENATGE QUE MEREIX. FOTO: SONIA VILATELA.
El poble valencià recorda Estellés
Davant el desinterés de les institucions autonòmiques, és el poble qui pren la iniciativa i manté present la figura del seu poeta. Alginet, Burjassot, Benimodo, Manuel, Benicarló, Vinaròs, Elx, Guardamar, Benimaclet, Otos, Benaguasil, Montserrat, Vilamarxant i Alboraia el recordaran en diferents actes el proper dissabte.
SONIA VILATELA. 01 setembre 2010
Vota
| Resultat
6 vots.
En el dia del LXXXVI aniversari del naixement del gran poeta Vicent Andrés Estellés, molts pobles celebren simultàniament un homenatge amb un dinar o sopar d'horta amanit amb recitals de poesies. En la seua primera edició, pobles com d'Alginet, Burjassot, Benimodo, Manuel, Benicarló, Vinaròs, Elx, Guardamar, Benimaclet, Otos, Benaguasil, Montserrat, Vilamarxant i Alboraia se sumen a este esdeveniment.
Així, l'autor dels poemes La nit, Donzell amarg, Hotel Paris o Balanç de mar compliria el pròxim dissabte 4 de setembre vuitanta-sis anys. Parlem del gran poeta, de l'escriptor inconformista. Un home a qui li va tocar viure la guerra, passar fam i patiments, però que sempre va anar un pas endavant i gràcies a això hui en dia podem gaudir llegint els seus sublims versos.
Per commemorar el seu aniversari són molts els pobles que li retran un homenatge. El poble on va nàixer Estellés, Burjassot, ha preparat per a les vuit de la nit de dissabte un recital de poesia a mans d'Andreu Galan, Eduard Carmona, Ivan Brull, Lorena Cayuela i Alfons Navarret. En acabar l'acte, s'oferirà un sopar d'all i pebre, esgarraet i tomata amb tonyina. La nit finalitzarà amb l'actuació de Rascanya.
El poble on va nàixer Estellés, Burjassot, ha preparat per a les vuit de la nit de dissabte un recital de poesia a mans d'Andreu Galan, Eduard Carmona, Ivan Brull, Lorena Cayuela i Alfons Navarret
A Consolat del Mar (Benaguassil), L’Institut d’Estudis de Camp de Túria, ha organitzat una vetlada oberta i participativa amb un sopar al qual només s’ha de dur l’entrepà. A l’homenatge, estudiosos de la història i de la literatura resumiran l'època, la figura i l'obra del poeta. Hi haurà músics que acompanyaran la recitació d'alguns dels seus versos més emblemàtics i també es podrà intervindre donant l’opinió sobre Vicent Andrés Estellés, llegint alguns versos o contant-ne alguna anècdota.
I al passeig d’Aragó d’Alboraia, les Festes Majors Autogestionades d’Alboraia (FESMAL) han preparat la Diada d’Estellés. A les dos del migdia es podrà degustar un menú típic de l’horta, un plat d’arròs amb fesols i naps, fruita i mistela. El dinar estarà amanit amb poesia de Andreu Galan i Eduard Carmona.
Vicent Andrés Estellés és considerat el principal renovador de la poesia valenciana. L’amor, la mort, la fam i l’erotisme són els seus temes més recurrents. El seu estil senzill i directe no deixa indiferent a ningú. Va beure dels grans mestres com Sanchis Guarner i Joan Fuster, i va treballar a Las Provincias, a la redacció del qual veia amb impotència com es creaven campanyes contra redreçament cultural i lingüístic.
Un dels seus projectes més ambiciosos va ser el de crear tot un mural dedicat a la història, la geografia, la naturalesa i els productes de la terra del País Valencià. Una obra feta des del poble per al poble, com va dir Fuster, i que va tardar quatre anys a finalitzar. Va començar a escriure’l uns quants dies després de la mort de Franco i en els seus versos es pot veure reflectida l'alegria d'un nou futur i l'optimisme desenfrenat.