El codi ètic del PP recull que en cas d’imputació d’un càrrec públic del partit, este hauria de dimitir de les seues funcions públiques per a poder-se defensar millor del que se li acusa i no influir en la vida política, ni en la imatge del partit. A la Comunitat, esta premissa porta anys sense acomplir-se i, en estos moments, se la boten membres popularistes tan significatius com Francisco Camps, Carlos Fabra o José Joaquín Ripoll.
Ara, des del PP valencià veuen que, en almenys dos d’estos casos, l’assumpte judicial està més que negre i podria començar per l’apertura de judici oral i la posterior condemna, segons els indicis i les postures del jutge instructor, en el cas de Camps, i de l’Advocat de l’Estat, la Fiscalia i l’acusació popular en el cas de Fabra.
Per això, l’ideòleg i portaveu del PP en Les Corts, Rafael Blasco, prepara el terreny per a quan en un futur, no tant llunyà, el president de la Generalitat haja de donar explicacions, ja ho hauria d’haver fet, perquè un jutge o jurat el condemnen per l’assumpte dels trages, o qui sap, si per alguna cosa més.
Així, Blasco va assegurar ahir que Camps hauria de continuar "en qualsevol de les circumstàncies, encara que fóra condemnat", però va matisar, "no ocorrerà perquè és innocent". "No estic dient que Camps si resulta condemnat va a ser president perquè no va ser condemnat", afegir.
En la mateixa línia, Blasco, durant un desdejuni amb els mitjans de comunicació per a fer balanç del període de sessions, va assenyalar que "una persona que gestiona els assumptes públics com ell no pot qüestionar-se més que pel vot dels ciutadans". "Es tracta d’un tema que no té cap transcendència penal".
Així, va subratllar que té "una absoluta confiança" en la seua innocència com, va afirmar, la tenen "la immensa majoria dels valencians en estos moments”. Així, va admetre que "clar que preocupa" esta situació, però va apuntar que el Grup Popular les encara amb "serenitat" perquè estan "absolutament confiats de la innocència" de Camps.
De fet, va destacar que la ciutadania també té confiança amb les polítiques del PP i va agregar que si les eleccions se celebraren, “el PP guanyaria entre un i tres diputats més, a més que Camps és el polític de la Comunitat més valorat". |