JA TÉ ELS AVALS
EL DIPUTAT A LES CORTS MANOLO MATA. FOTO: L'INFORMATIU
Mata revoluciona el PSPV i força les primàries amb el candidat de l’aparell
Sis dies li han sigut suficients al diputat i advocat Manuel Mata perquè un 20% de la militància de la ciutat de València li entregara per escrit i públicament el seu suport contra el candidat triat per l’aparell del PSPV.
S.P. 21 setembre 2010
Vota
1 2 3 4 5
| Resultat 7 vots.

Segons van confirmar fonts de l’entorn de Mata, a les 20 hores d’ahir el diputat ja havia aconseguit els avals necessaris per a presentar-se com a candidat en les primàries del PSPV per a concórrer a les eleccions a l’Ajuntament de València. Així, en només sis dies –hi va començar a buscar suports el passat dijous-, el també advocat ha aconseguit que més de 350 dels vora 1.800 afiliats dels socialistes a València li hagen donat per escrit el seu suport.

Segons explicaven gent de l’equip de treball de Mata ahir a l’Informatiu, han sigut uns dies trepidants en els quals s’ha hagut de treballar molt dur i en què les xarxes socials han tingut una importància fonamental. Les mostres de suport pel Facebook i els blocs progressistes han afavorit que Mata provocara una xicoteta revolució i il·lusionara la desmobilitzada militància socialista, farta de tantes derrotes. No s’ha d’oblidar que els avals són públics i amb signatura, amb la qual cosa donar el suport a un candidat et pot marcar per a futures actuacions.

Un cas contrari al de Mata és el de l’aspirant a enfrontar-se al secretari general del PSPV, Jorge Alarte, en la candidatura socialista a la presidència de la Generalitat. L’exministre Antoni Asución va començar molt fortament la carrera, però en els últims dies s’ha desinflat fins a diluir-se, per la qual cosa, amb total seguretat, Alarte no haurà de concórrer a primàries.

Fonts del partit expliquen que la candidatura de Jorge Alarte està totalment legitimada perquè l’avala la victòria al congrés. “Per això la militància no s’ha mobilitzat”, argumenten. En canvi, expliquen, el nomenament a dit de Calabuig va molestar en part del partit, sobretot les bases, que el veien com una imposició. Per això, Mata i els seus suports, Esquerra Socialista i Volem i Podem, han sabut tocar la tecla adequada per a mobilitzar els militants, els quals han pegat un colp damunt de la taula per a reivindicar més democràcia, a voltes oblidada als partits.

Guanye qui guanye, no es recordava al PSPV de la ciutat un moment d’agitació tan gran com el de l’actualitat

D’esta manera, el proper 3 d’octubre se celebraran les primàries que decidiran entre Joan Calabuig i Manuel Mata. Malgrat partir Calabuig com a suposadament favorit, l’aspirant Mata ja compta de principi amb un 20% dels vots per a presentar-se, un vent a favor que pot retallar eixa diferència i que pot ser un gran impuls si la il·lusió que ha despertat aconseguix contagiar-se a gran part de la militància.

I ací té molt guanyat l’advocat i diputat a Les Corts, ja que el vot a les primàries és secret, no com per a presentar avals, el que podria provocar una fuga de suports de la candidatura oficialista, en estos moments amb el suport de la majoria de les famílies del PSPV, almenys públicament. La hipotètica victòria de Mata també suposaria un colp per a l’Executiva Local, que va donar per aclaparadora majoria el seu suport a Calabuig, en concret 28 vots a favor i només un en contra.

Guanye qui guanye, no es recordava al PSPV de la ciutat un moment d’agitació tan gran com el de l’actualitat. Un impuls per afrontar unes eleccions que s’esperen duríssimes contra l’alcaldessa de València, Rita Barberá, en estos moments amb més de 20 punts de diferència.

Compartir:
Meneame Delicious Digg Google Bookmarks Facebook La Tafanera
Yahoo! My Web Technorati Myspace Twitter Live
ImprimirImprimir página EnviarEnviar noticia
1
Primera mà - 21-09-10 - 22:48h. Als signants han enviat un sms confirmant que Asuncion ja te tots els avals necessaris. Es veu que si que hi hauran primàries (a no ser que s' anul·len molts avals)
Nom
Missatge
Introduïsca el text de la imatge:
 
Normes d'us:
  • Esta és l'opinió dels internautes, no de L'INFORMATIU.COM
  • No està permés fer comentaris contraris a les lleis espanyoles, ofensius o fer servir paraules malsonants.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incomplixen el punt anterior.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
Extraño anuncio
TEATRO OLYMPIA
RAHÓ, EQUITAT E JUSTÍCIA
RAHÓ, EQUITAT E JUSTÍCIA
Un esforç per 'Saó'
VICENT BAYDAL
La trinxera
LA TRINXERA
Les línies paral·leles mai no es troben
MANUEL S. JARDÍ
La quadratura del cercle
LA QUADRATURA DEL CERCLE
Elles sempre guanyen
XAVI BELLOT
El València Fèmines, un any més de Primera
PABLO PLAZA. Sense comentaris
Busca qui t'ha pegat
BUSCA QUI T'HA PEGAT
La data del Congrés
RASOIR ELECTRIQUE
Loading
     
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
L’INFORMATIU COMUNICACIÓ, C.B.
info[arrova]linformatiu.com