EN MEMÒRIA DE LES VÍCTIMES DEL METRO
UN FRAGMENT DEL CARTELL DE L'OBRA. FOTO: L'INFORMATIU.
Més de 40 professionals del teatre valencià s'uneixen contra l'oblit
Un col·lectiu d'actors, dramaturgs, directors i altres treballadors del teatre, uneixen les seues forces per a realitzar una obra de teatre que es representarà des de hui i fins divendres a València.
L'INFORMATIU. 07 juliol 2010
Vota
1 2 3 4 5
| Resultat 6 vots.

El punt de partida són les reflexions que en els autors va provocar l'accident de metro del 3 de juliol de 2006 a València, però no solament el terrible succés. També "l'exercici de desmemòria i desinterès que sobre ell ha fet gran part de la societat valenciana". Així ho aclareixen els autors i responsables de Zero Responsables, l'obra de teatre que esta mateixa vesprada, la de demà i la del divendres 9, es representarà a la Sala Matilde Salvador de la Universitat de València.

Una obra que, apunten, no és "teatre de denúncia o o teatre polític amb voluntat d’immediatesa i circumscrit a la tragèdia del tres de juliol", ja que el que ha mogut als seus autors ha estat el desig d’acostar-se, a partir d’aquest fet,  "a les circumstàncies que es troben al darrere de les decisions que tots nosaltres hem de prendre cada dia"; de reflexionar, doncs, "sobre l’assumpció –o no– de les nostres responsabilitats quotidianes".

"Esperem ara que els assistents puguen gaudir de la proposta com el que és" apunten els autors: "un exercici de civisme, sens dubte, però per damunt d’això, una experiència teatral plantejada i desenvolupada amb el màxim rigor".

L'idea de fer Zero Responsables, "una iniciativa sense pràcticament precedents a les nostres terres" segons els seus inspiradors, va sorgir a finals del 2009, quan un grup de dramaturgs  valencians es van embarcar en l’escriptura d’una obra de teatre que desitjaven que tinguera una forma cohesionada i coherent a partir de les propostes que cadascú faria. Al seu treball, s'afegiren a poc a poc més professionals del teatre valencià fins superar les quatre desenes que han participat al muntatge, i que són Amparo Fernández, Amparo Mayor, Amparo Oltra, Arturo Sánchez Velasco, Begoña Tena, Carles Sanjaime, Carlos Belizón, Dani Machancoses, Enric Juezas, Esther Bosque, Eva Zapico, Gabi Ochoa, Héctor Juezas, Inma Sancho, Jaume Pérez, Jaume Policarpo, Jerónimo Cornelles, Jordi Gomar, Jorge  Picó, Josep Lluis Sirera, Juli Cantó, Juli Disla, Laura Useleti, Lorena López, Mamen García, Marino Muñoz, Nacho Diago, Paco Zarzoso, Pati Martínez, Patricia Pardo, Pau  Blanco, Pedro Montalbán, Pep Ricart, Rodolf Sirera, Rosanna Espinós, Sergio Villanueva, Vicky Garrigues, Xavier Puchades, Xavo Giménez, Ximo Rojo i Xus Gomar.

El arriscat resultat final, es podrà vore en tres representacions, cada una a les 19 hores (des de hui fins divendres) a la Sala Matilde Salvador de La Nau de la Universitat de València (100 places per obra amb entrada gratuïta a recollir des de dues hores abans de cada representació a la consergeria de l'edifici). "Esperem ara que els assistents puguen gaudir de la proposta com el que és" apunten els autors: "un exercici de civisme, sens dubte, però per damunt d’això, una experiència teatral (que és el mateix que dir artística) plantejada i desenvolupada amb el màxim rigor". Una iniciativa, sens dubte, admirable.

Compartir:
Meneame Delicious Digg Google Bookmarks Facebook La Tafanera
Yahoo! My Web Technorati Myspace Twitter Live
ImprimirImprimir página EnviarEnviar noticia
Nom
Missatge
Introduïsca el text de la imatge:
 
Normes d'us:
  • Esta és l'opinió dels internautes, no de L'INFORMATIU.COM
  • No està permés fer comentaris contraris a les lleis espanyoles, ofensius o fer servir paraules malsonants.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incomplixen el punt anterior.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
Extraño anuncio
TEATRO OLYMPIA
RAHÓ, EQUITAT E JUSTÍCIA
RAHÓ, EQUITAT E JUSTÍCIA
Un esforç per 'Saó'
VICENT BAYDAL
La trinxera
LA TRINXERA
Les línies paral·leles mai no es troben
MANUEL S. JARDÍ
La quadratura del cercle
LA QUADRATURA DEL CERCLE
Elles sempre guanyen
XAVI BELLOT
El València Fèmines, un any més de Primera
PABLO PLAZA. Sense comentaris
Busca qui t'ha pegat
BUSCA QUI T'HA PEGAT
La data del Congrés
RASOIR ELECTRIQUE
Loading
     
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
L’INFORMATIU COMUNICACIÓ, C.B.
info[arrova]linformatiu.com