Massanassa acollirà, el proper 8 de maig, la Trobada d’Escoles en Valencià de l’Horta Sud en un any molt especial, ja que les trobades celebren 25 anys de festa per la llengua. No obstant això, Silla escalfa motors i els més menuts han celebrat al Parc de l’Estació la seua pròpia trobada per reivindicar un ensenyament en valencià i de qualitat. Cal recordar que Silla fou el primer poble de la comarca de l’Horta Sud en acollir una trobada.
No obstant això, Massanassa és també una localitat pionera en aquest sentit ja que la seua escola pública fou la primera de tota la comarca en encetar l’ensenyament en valencià i una de les sis primeres que a tot el territori valencià encetaven aquest procés de canvi. És per això que enguany la trobada a Massanassa tindrà un important component emotiu i de reconeixement per a aquells qui posaren en marxa aquest provés.
A la comarca de l’Horta Sud, les trobades han visitat la majoria de les localitats: Alfafar, Benetússer, Torrent, Aldaia, Albal, Beniparrell. Alcàsser, Alaquàs, Silla, Xirivella... Com és habitual més de 60 escoles d'Infantil i Primària, instituts, escoles d'adults... participaran en el que s'ha convertit, amb el pas dels anys, en una de les festes cíviques més importants de les diferents comarques valencianes i que aplega al voltant de 20.000 persones en cada convocatòria. D’altra banda, aquesta setmana tindrà lloc la trobada musical que sempre precedeix a les trobades i en la qual també participaren el proper divendres els escolars de Silla. |