Les gestió dels residus urbans torna al debat de l’escena pública i mentre a les Corts els grups de l’oposició demanen una revisió del Pla Integral de Residus del 1997, Torrent viu la seua pòpia polèmica.El Grup Municipal Socialista de l'Ajuntament de Torrent denuncia que la Delegació de Medi ambient manté tancat el ecoparque del Toll l’Safareig, construït en 2007 i que ja havia d'haver entrat en funcionament aqueix mateix any. Per contra, al costat mateix ha instal·lat un dipòsit de contenidors de residus que s'ha convertit en abocador incontrolat. En ell s'acumulen contenidors replets de materials de reciclatge, papers, escombraries i moltes altres deixalles.
El projecte d’ecoparc del Toll l’Alberca es va planificar en el conjunt de la urbanització per a donar servei a la ciutat i sobretot al Vedat i a les altres urbanitzacions disseminades. En 2007 va finalitzar l'obra, i el segon ecoparc de Torrent hauria d'haver entrat en funcionament llavors, fa ja 3 anys. Segons el PSPV, l’ecoparc disposa de totes les infraestructures necessàries perquè entre en funcionament de manera immediata, però en lloc de ser posa’t en marxa, al costat de les instal·lacions s'han anat acumulant contenidors plens de residus, el que ha convertit la zona en un abocador, “amb l'agreujant que és el propi ajuntament el que porta fins allà els abocaments incontrolats”.
L'Entitat Metropolitana de Tractament de Residus (EMTRE), un organisme governat pel PP, interposà un recurs contenciós-administratiu contra els acords presos per l'Ajuntament de Torrent en 2006 per posar en funcionament el nou ecoparc i contractar el servei de neteja urbana. L’EMTRE reclamava en el seu recurs l'exclusiva en la gestió dels ecoparcs. Però el fet que hi haguera un recurs contenciós-administratiu no suposava cap impediment per tal que s'haguera posat en funcionament la nova instal·lació de reciclatge. De fet, segons els socialistes, l’ecoparc urbà situat al costat de Parc Central ha funcionat normalment sense cap problema, i també estava contemplat en el recurs de la EMTRE. |