En la seua petició, el Grup Socialista vol propiciar que el debat en el Ple siga obert i participatiu, doncs la presentació de documents d'última hora per part del govern municipal tracta d'evitar el debat i la incorporació d'esmenes per part de l'oposició. Segons els socialistes, esta pràctica del PP de Torrent s'ha convertit ja en habitual en els últims plens. De la mateixa manera, han reclamat que en temes fonamentals per al consens polític es mantinga una actitud d'acord i no de bel·ligerància, pràctica habitual de l'alcaldessa i del seu grup municipal. El grup Municipal Socialista ja s'ha referit en altres ocasions a l'absència d'hàbits participatius en el govern de María José Catalá. De fet, Torrent encara no té pressupost municipal per a 2010, i els pressupostos de 2008 i 2009 van ser aprovats al juliol.
L'oposició, inclòs el Bloc, ha denunciat en nombroses ocasions que en l'ajuntament no se celebren les obligatòries comissions informatives, i les qualificacions que obté Torrent en els últims anys en transparència municipal són baixes, segons els informes de la prestigiosa organització Transparència Internacional. D'altra banda, el grup Socialista valora negativament que les mocions socialistes no siguen tractades mai en el Ple, llevat que siga el propi Grup el que provoque la convocatòria de plens extraordinaris per a això, tal i com ocorregué fa uns mesos.
El portaveu municipal socialista, José Veiga, rebutja “les propostes d'última hora, amb presses i sense cap tipus d'acord”. Veiga remarca que, a més, “quan cal fer una declaració institucional de consens no sé com les hi apanyen, però sempre provoquen la discòrdia”. El portaveu socialista considera que la Junta de Portaveus “ha de prendre una decisió ferma i urgent: les mocions que no es presenten dins d'un termini establit han d'esperar al Ple següent”. És el que hauria ocorregut amb la moció al voltant del 8 de març, en la que el PSPV s’ha abstés a mode protesta.
POLÈMICA EN LA MOCIÓ AL VOLTANT DEL 8 DE MARÇ
El PP de Torrent ha presentat una moció al voltant del dia del 8 març redactada per la Federació de Municipis i Províncies i que el PSPV ha rebutjat. La moció sobre la commemoració del dia de la dona, versa al voltant de la igualtat entre homes i dones, alhora que es recullen peticions de suport a les diferents administracions públiques. La moció ha estat aprovada per majoria absoluta, gràcies als vots a favor del Partit Popular i el BLOC i l'abstenció del Partit Socialista. Per al portaveu dels populars, Juan J. García, “la negativa del PSOE a donar suport aquesta moció genèrica que aproven tots els ajuntaments i diputacions, en plena setmana de la dona és una eixida de to i un menyspreu a totes les dones”.
Per a García, “al·legar que el PP presenta tard les mocions quan es va presentar 96 hores abans del Ple i va passar per una comissió prèvia en la qual els socialistes no van dir res referent a això, és altra mostra més d'una oposició avorrida, anquilosada en el passat, que es nega a reconèixer la seua derrota en les urnes i aprofita els plens municipals per a fer demagògia en temes que haurien de ser consensuats i aprovats per tots com és aquesta moció institucional”, ha conclòs el portaveu dels populars. |