Els cadells de l’ultradreta valenciana acampen per Expojove
ACPV denuncia amenaces, coaccions i la substracció de fulls amb signatures per TV3 amb dades personals perpretat per joves d'extrema dreta.
JOANA PERIS. 28 desembre 2009
Vota
| Resultat
17 vots.
Acció Cultural del País Valencià (ACPV) ha anunciat que presentarà aquest matí a la Fiscalia de València una denúncia per les malifetes de les que ha sigut víctima aquest cap de setmana a Expojove protagonitzades per joves d'extrema dreta que han cridat al boicot a l'entitat cultural.
És la primera vegada que els joves d'ACPV compten amb una parada a la fira anual que organitza la Regidoria de Festes de l'Ajuntament de València, on curiosament també s'hi troba des de fa molts anys el Grup d'Acció Valencianista (GAV), un col•lectiu ultra espanyolista que acumula un llarg historial de successos violents des de la Transició fins a l'actualitat, dels quals ACPV n'ha sigut sovint víctima.
Acció Popular Contra la Impunitat, una plataforma de partits, sindicats i associacions que denuncia les agressions feixistes, racistes i homòfobes, i de la què ACPV n'és membre, va advertir el passat divendres 25 de desembre, la convocatòria a través de fòrums ultres d'un boicot a la caseta d'ACPV “per tirar ad esta gentola guarra terrorista de Expojove” (sic).
Aquest any, la presència d'ACPV a Expojove ha irritat els ultres, i ha posat en un compromís l'Ajuntament de València
El primer dia de fira, dissabte 26 de desembre, diversos joves, alguns menors d'edat, s'acostaren a la caseta d'ACPV i insultaren i amenaçaren les dues persones que atenen el públic. Els assaltants col•locaren diverses enganxines catalanòfobes a la caseta, i un d'aquests es dirigí als membres d'ACPV somrient: “somos menores y no nos puedes hacer nada”, explica un dels testimonis. Però dels insults i les amenaces passaren a les coaccions contra el públic que s'acostava a signar per TV3 o interessant-se pel material d'ACPV. “No firmes, ¡son catalanistas! ¡Son de la ETA!” I així durant tot el dia.
El fet més greu en canvi, fou el robatori d'un full amb signatures en favor de TV3 on hi figuraven dades personals de diverses persones, un greu delicte pel qual ja van ser condemnats precisament tres membres del GAV l'any 2007, per assaltar un local també d'ACPV, el Casal Jaume I de Russafa. Alejandro Esteve Caballero, José Luís Conejero Asunción i Amalia Lídia Bonheme Sanz, a qui el jutge no va dubtar en vincular-los al GAV, van ser condemnats per assalt i robatori, amb l'agreujant de discriminació ideològica, una sentència que va servir per expulsar-los del Consell de la Joventut de València el mateix any.
Fou també el Consell de la Joventut junt a la ONG Movimiento Contra la Intolerancia, els qui van demanar l'any passat la retirada del permís al GAV per estar a Expojove, posant en dubte el tarannà democràtic i cultural d'aquesta formació d'extrema dreta amb un dossier que recull les seues malifetes més sonades. La petició fou desestimada pel regidor de festes, Félix Crespo, que assegurà no tindre coneiximent de cap acte violent protagonitzat per membres del GAV, unes declaracions que quedaren desacreditades per la publicació de l'esmentat dossier amb un llarg llistat d'actes violents protagonitzats per membres de la formació ultradretana.
Entre les accions més greus reivindicades pel GAV cal recordar la campanya contra professors de valencià de diversos instituts públics de l'Horta, contra els qui repartiren octavetes amb fotos i les seues dades personals i cridaven a “fer-los front”.
Aquest any, la presència d'ACPV a Expojove ha irritat els ultres, i ha posat en un compromís l'Ajuntament de València. En primer lloc perquè no pot cedir un espai a una formació d'extrema dreta amb esmentada trajectòria, i negar-li'l a una entitat com ACPV. I en segón lloc perquè ara els grups feixistes ataquen el PP acusant-lo de catalanista. Curiosament, a l'apartat dels participants del web d'Expojove, no hi figuren els Joves d'ACPV.
Joan - 28-12-09 - 18:16h. Gentola de GAV=Gentola d´ACPV (El mateix feixisme)
Amanda - 28-12-09 - 17:59h. Adso: si tens vocació d'editor munta tu un mitjà de comunicació. És molt lleig entrar ací i dir com s'han de fer les coses, no et sembla? A més, la notícia em sembla genial, ben documentada i denunciant un dels majors problemes que patim els valencians: la Transició inacabada i la violència feixista.
Carles - 28-12-09 - 17:04h. Informació molt interessant que cal difondre. Cal marginar i arraconar els intolerants i acabar d'una vegada amb la impunitat. Jo aniré a Expojove simplement a donar el meu suport personal als xics d'ACPV que estan aguantant estoicament les amenaces d'estos ninots de falla. La solidaritat és la nostra millor arma.
Vicent Túria - 28-12-09 - 17:00h. Tot això succeïx i succeirà amb el beneplàcit de les (des)autoritats públiques perquè en el fons estos noufatxes els fan la faena bruta i al capdavall treballen per a la mateixa "empresa":l'espanyolisme més ranci i feixista
Adso - 28-12-09 - 16:51h. Realment, ¿ésta és la notícia que ha d'obrir la vostra portada? Qué és un fet reprobable és cert, però què "diversos joves" (sense especificar el nombre, un punt significatiu ja que no sé si eren 10, 20, ó 200) que insulten a uns altres joves per motius ideològics és la millor notícia del dia? Uffffff.... Una goteta en un mar de coses més importants. Si poseu el llistó hi aneu a tindre molta, molta feïna. Per exemple el 9 d'Octubre podeu fer un dossier especial. ¿Per què no fer un treball seriós de com es convoquen i es donen les beques a les conselleries? El nivell "d'endollats" per ser fill, cosí, germà o tindre un carnet és espectacular. I això per motius ideològics. Un poquet més de seriositat, no feu notícia el detall sino la sistematització de certes pràctiques.