LA DIRECTORA GENERAL DE LA DONA HA DESMENTIT QUE EIXA SIGA LA INTENCIÓ DEL CONSELL
UNA IMATGE DE LA FAÇANA DE LA BIBLIOTECA. FOTO: ACTUABLE.
La societat s’indigna amb el possible tancament de la Biblioteca de la Dona
La cultura sempre es troba en l’agenda quan es parla de retallades, però sembla que en el cas de la Biblioteca i del Centre de Documentació de la Dona, la pressió social exercida des dels sindicats, els col·lectius i els grups polítics en l’oposició ha aconseguit aturar-ne el tancament, després que la notícia saltara als mitjans de comunicació fa només uns quants dies.
REMEI CALABUIG. 16 desembre 2011
Vota
1 2 3 4 5
| Resultat 6 vots.

Des que dilluns passat s’anuncià la intenció del Consell de prescindir de la Biblioteca i del Centre de Documentació de la Dona, han estat moltes les veus que s’han pronunciat en contra del tancament. L’última a fer-ho ha estat la Intersindical Valenciana, que ha valorat positivament les declaracions de la directora general de Família i Dona, Celia Ortega, qui ha assegurat que “a dia d’avui la biblioteca està oberta i continuarà prestant serveis”.

Des del sindicat se'n feliciten, perquè la pressió social ha aconseguit el seu objectiu: que la conselleria es replantejara la rellevància d’una institució com aquesta. Així mateix, han lamentat les acusacions d’Ortega, qui els ha culpat de difondre una mentida. “És trist que s’haja hagut de reconéixer la tasca de la biblioteca a partir d’una falsedat organitzada per un sindicat, l’objectiu del qual era desinformar”, ha dit Ortega. Intersindical, per contra, ha qualificat d’“injustes i infundades” les acusacions, i ha assegurat que responen a “les crítiques que des de diferents fronts ha rebut el projectat tancament de la biblioteca”.

Unes reaccions de protesta que no semblaven desmesurades, ja que la direcció general de Família i Dona (que pertany a la Conselleria de Benestar Social) havia deixat entreveure la intenció de no continuar mantenint els dos centres operatius

Unes reaccions de protesta que no semblaven desmesurades, ja que la direcció general de Família i Dona (que pertany a la Conselleria de Benestar Social) havia deixat entreveure la intenció de no continuar mantenint els dos centres operatius en deixar vacants les places de les bibliotecàries de Castelló i València en 2008 i 2011, respectivament. Una xifra que ajuda a entendre la importància d’una institució d’aquestes característiques és que, només en 2010, la biblioteca va rebre més de 6.800 visites i sobrepassà els 16.000 préstecs.

Per la seua part, les organitzacions de dones de la Comunitat Valenciana han manifestat que les seues actuacions “estan dirigides a posar en valor la importància dels dos centres” i s’han mostrat preocupades per la “precarietat en què queda el servei després de l’amortització de la plaça de la bibliotecària de València i la no renovació de la persona que l’ocupa com avantsala d’un possible tancament”.

Entre els grups polítics de l’oposició també s’ha generalitzat el rebuig al tancament. Així, la diputada del PSPV, Modesta Salazar, ha advertit que comportaria “una pèrdua irreparable” en matèria de política d’igualtat i de gènere per a la Comunitat” i ha demanat que el conseller Jorge Cabré “esclarisca si de veritat no es tanca”. Compromís ha coincidit en aquest punt amb els socialistes i ha destacat que “el buit que deixaria no podria ser substituït per cap altre centre, per la qual cosa suposaria el desaprofitament d’un fons únic i la privació als usuaris d’esta biblioteca d’un imprescindible servei públic lector”. Esther López Barceló, diputada d’EUPV, també s’ha sumat a les reivindicacions i ha instat la conselleria “a fer marxa enrere i assegurar la continuïtat de la biblioteca”, perquè segons ha dit, “té un valor incalculable, ja que recull la bibliografia que s’ha publicat sobre dona i gènere des de la dècada dels 80”.

Compartir:
Meneame Delicious Digg Google Bookmarks Facebook La Tafanera
Yahoo! My Web Technorati Myspace Twitter Live
ImprimirImprimir página EnviarEnviar noticia
1
valenciana indignada - 17-12-11 - 09:39h. Crida l'atenció que el Col·legi de Bibliotecaris i Documentalistes de València no s'hagi pronunciat al respecte. Queda ben patent que els importa poc que els professionals que representen quedin sense feina o que l'administració pública menspreï la seva tasca.
Nom
Missatge
Introduïsca el text de la imatge:
 
Normes d'us:
  • Esta és l'opinió dels internautes, no de L'INFORMATIU.COM
  • No està permés fer comentaris contraris a les lleis espanyoles, ofensius o fer servir paraules malsonants.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incomplixen el punt anterior.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
Extraño anuncio
TEATRO OLYMPIA
Torre de guaita
TORRE DE GUAITA
Pòquer socialista
VÍCTOR MACEDA
Fent, desfent i refent
FENT, DESFENT I REFENT
Contra els sous vitalicis
CARLA GONZÁLEZ COLLANTES
A la panxa del bou
A LA PANXA DEL BOU
Foto fixa
XAVIER MÍNGUEZ
NO ME’N PUC AVENIR!
NO ME’N PUC AVENIR!
L'any que tampoc férem la revolució
LAURA L. DAVID
El doble benefici de Koné
BORJA TORRES. Sense comentaris
Riesgos mundanos
RIESGOS MUNDANOS
Esperanza y el himno
FRAN CERVERA
ELS LLIBRES DE FRAMHEIM
ELS LLIBRES DE FRAMHEIM
Les mars
ÀGUEDA VITÒRIA
Loading
     
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
L’INFORMATIU COMUNICACIÓ, C.B.
info[arrova]linformatiu.com