PROPOSEN UNA LLEI QUE EN REGULE LA RECEPCIÓ PER PART DE POLÍTICS I FUNCIONARIS
RIBÓ I OLTRA DURANT LA PRESENTACIÓ DE LA PROPOSTA DE COMPROMÍS. FOTO: L'INFORMATIU
Regals sota control
Compromís vol que Les Corts controlen els regals que arriben a les mans de càrrecs públics i funcionariat i la creació d’un registre d’obsequis que superen els 50 euros. Hui, l’Ajuntament de València debatrà una moció en el mateix sentit, presentada també per la coalició.
L'INFORMATIU. 27 gener 2012
Vota
1 2 3 4 5
| Resultat 2 vots.

Poques hores abans del dia D, en el qual -no sabem si el món sencer, però sí gran part de la societat mirava cap a València i escoltava –no sabem si amb estupefacció o resignació quotidiana o tremebunda fe en el Partit- el veredicte que declarava Francisco Camps i Ricardo Costa no culpables en trobar que no estava provat que havien rebut certes peces de roba, Compromís havia albirat una possible solució a tot esta humiliació pública –per als valencians, assenyalats com a guardians d’aquesta casta política; per als encara dos diputats popularistes, tan demacrats per la dilatació del seu procés judicial. Pose’m els regals en un llistat, accessible a tothom. Registrem-los. Sense doble fons, ni caixes B. Ni factures amagades, ni pagaments “en mà”.  No sembla complicat. Un sistema paregut, per cert, funciona als Estats Units, Londres o Gasteiz.
 
El grup de Compromís en Les Corts ha presentat esta setmana una Proposició de Llei per demanar que es regule l’intercanvi d’obsequis entre empreses i particulars i les autoritats, funcionaris o empleats públics de la Generalitat o els seus organismes depenents i que, a més, es cree un registre públic d’obsequis, favors o serveis en condicions avantatjoses rebuts per aquests el valor de les quals supere els 50 euros.

Ribó recordà que este tipus de registres ja existeixen als Ajuntaments de Londres, Gasteiz o Guadalajara, així com en les institucions europees, en “moltes monarquies” o en la Presidència dels Estats Units

L’objectiu d’aquesta iniciativa és distingir “l’ús social acceptat i acceptable d’un obsequi que persegueix una finalitat lícita o il·lícita més enllà del regal, com són les bosses de Vuitton o els vestits de Francisco Camps, Ricado Costa, Rafael Betoret o Víctor Camposi constatar "l’abisme de desconfiança, de desvergonyiment, de corrupció i de desafecció democràtica” existent entre “la llauna d’anxoves” que regala el president de Cantàbria i “la bossa de Vuitton que Rita Barberá diu que es regala habitualment”.

Així ho assenyalà en roda de premsa dimecres passat la portaveu adjunta de Compromís en les Corts, Mònica Oltra, que va comparèixer al costat del portaveu municipal, Joan Ribó, qui presentà una moció a l’Ajuntament de València que es debatrà hui mateix per a la creació d’un registre de regals rebuts per l’alcaldessa i els edils i l’aprovació d’un reglament en aquesta matèria, després d’assabentar-se en el judici per la ‘causa dels vestits’ de l’existència de “regals a l’alcaldessa d’una sèrie de bosses de Louis Vuitton”, així com d’obsequis per part de Fira València i de “una persona significada en el cas Gürtel”.

Ribó explicà que, amb aquesta iniciativa municipal, pretenen “saber oficialment de quins regals es tracta” ja que “no estan fets per cap institució ni autoritat, sinó que –en dues d’aquests tres casos– estan fets per persones directament implicades en processos judicials de corrupció”. Així mateix, Ribó recordà que este tipus de registres ja existeixen als Ajuntaments de Londres, Gasteiz o Guadalajara, així com en les institucions europees, en “moltes monarquies” o en la Presidència dels Estats Units.

“No és el mateix regalar unes anxoves o uns sobaos pasiegos que una bossa de Vuitton”, recalcà Ribó, qui subratllà que “tampoc és el mateix que ho regale en un viatge oficial un primer ministre de qualsevol país a què ho regale ‘el Bigotes’ per uns motius que no coneixem, però que tots podem imaginar-nos“.

Oltra argumentà que es tracta de “definir quines són les obligacions i els comportaments no permesos de les autoritats i els empleats públics” i crear “un registre de regals en el qual cada obsequi que supere els 50 euros ha de ser comunicat i que, a més, ha de ser públic” i de “fàcil accés” per a tots els ciutadans. Igualment, haurà de recollir els obsequis que han estat rebutjats, la finalitat donada als acceptats i fins i tot quins d’ells “haurien de passar a Patrimoni pel seu especial valor”. Oltra demanà al president de la Generalitat, Alberto Fabra, que “faça honor a la promesa de transparència i es posicione a favor” d’aquesta proposició.

L’òrgan encarregat de fiscalitzar aquesta qüestió seria la Sindicatura de Comptes, o un altre organisme que poguera substituir-ho, mentre que les sancions per les faltes administratives comeses es fixarien segons el que es disposa en la Llei de Funció Pública Valenciana.

A més, Oltra anuncià que el seu grup parlamentari publicarà a la seua pàgina web un registre dels regals rebuts pels seus càrrecs públics atenent la seua intenció de “predicar amb l’exemple”.

Amb aquestes iniciatives municipal i autonòmica, Compromís pretén “restablir la confiança dels ciutadans en els polítics, almenys pel que fa al tràfic públic de favors, obsequis o serveis immaterials” del tipus “contracte el teu fill dos anys en la meua empresa” per considerar que “del desprestigi de la política al de la democràcia només hi ha un pas”.

Compartir:
Meneame Delicious Digg Google Bookmarks Facebook La Tafanera
Yahoo! My Web Technorati Myspace Twitter Live
ImprimirImprimir página EnviarEnviar noticia
Nom
Missatge
Introduïsca el text de la imatge:
 
Normes d'us:
  • Esta és l'opinió dels internautes, no de L'INFORMATIU.COM
  • No està permés fer comentaris contraris a les lleis espanyoles, ofensius o fer servir paraules malsonants.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incomplixen el punt anterior.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
Torre de guaita
TORRE DE GUAITA
Corredisses
VÍCTOR MACEDA
Fent, desfent i refent
FENT, DESFENT I REFENT
Els seus crims
CARLA GONZÁLEZ COLLANTES
A la panxa del bou
A LA PANXA DEL BOU
Ja ens coneixem
XAVIER MÍNGUEZ
El Llevant xafa terra
BORJA TORRES. 2 comentaris
Riesgos mundanos
RIESGOS MUNDANOS
Unai y las hostias
FRAN CERVERA
Addicted to...
ADDICTED TO...
Enemics als carrers, gales, premis de cine i polititzacions
MÓNICA BAIXAULI
Loading
     
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
L’INFORMATIU COMUNICACIÓ, C.B.
Apartat de Correus 6062
46011 València
info[arrova]linformatiu.com